Autori: Capperucci, Davide , Manzanares Triquet, Juan Carlos
Titolo: El aprendizaje basado en juegos como revulsivo didáctico para mejorar la competencia comunicativa en el aula de lengua extranjera: una revisión de la literatura
Periodico: Studi sulla formazione
Anno: 2022 - Volume: N. 2 (2022): Anno XXV - Fascicolo: 2 - Pagina iniziale: 69 - Pagina finale: 86

The search for the ideal teaching paradigm has, since ancient times, been one of the great challenges facing didactics in any of its areas. However, game-based learning has not enjoyed the necessary focus considering its enormous potential. This article offers a review of the literature on this technique with the aim of addressing, from a global perspective, both, its dimension and its pedagogical scope. In it, we will analyze its nature, its elements and we will detail the time needed for its correct application. Likewise, we will summarize the guidelines to optimize its use, providing, in addition, different tools for developing teaching resources that can be used in the foreign language classroom.


Premi sulle icone a fianco dei nomi per visualizzare i libri scritti dall'autore



SICI: 2036-6981(2022)N. 2 (2022): ANNO XXV:2<69:E ABEJ>2.0.ZU;2-G

Esportazione dati in Refworks (solo per utenti abilitati)

Record salvabile in Zotero

Biblioteche ACNP che possiedono il periodico
Le Biblioteche aderenti
foto biblioteca

Libera Università di Lingue e Comunicazione IULM [Milano] : Biblioteca
Via Carlo Bo, 1
20143 - Milano