Autore: Chello, Fabrizio
Titolo: La reading literacy tra educazione democratica ed educazione mercatoria. Una possibile rilettura deweyana
Periodico: Studi sulla formazione
Anno: 2022 - Volume: N. 1 (2022): Anno XXV - Fascicolo: 1 - Pagina iniziale: 73 - Pagina finale: 81

The paper proposes an analysis of the recent debate on reading literacy in education, highlighting the opposing positions that identify functional reading as a tool either for democratic participation or for conforming to the market-meritocratic logic. Against this oppositional view, the article reconstructs the origin of reading literacy in order to explore, with Dewey, the possibility of rethinking functional reading in the light of a democratic vision of education and schooling.


Premi sulle icone a fianco dei nomi per visualizzare i libri scritti dall'autore



SICI: 2036-6981(2022)N. 1 (2022): ANNO XXV:1<73:LRLTED>2.0.ZU;2-X

Esportazione dati in Refworks (solo per utenti abilitati)

Record salvabile in Zotero

Biblioteche ACNP che possiedono il periodico
Le Biblioteche aderenti
foto biblioteca

Università degli studi [Pavia] : Biblioteca di Scienze Politiche
Via Strada Nuova, 65
27100 - Pavia