Autore:
Chello, Fabrizio
Titolo:
La reading literacy tra educazione democratica ed educazione mercatoria. Una possibile rilettura deweyanaPeriodico:
Studi sulla formazioneAnno:
2022 - Volume:
N. 1 (2022): Anno XXV - Fascicolo:
1 - Pagina iniziale:
73 - Pagina finale:
81The paper proposes an analysis of the recent debate on reading literacy in education, highlighting the opposing positions that identify functional reading as a tool either for democratic participation or for conforming to the market-meritocratic logic. Against this oppositional view, the article reconstructs the origin of reading literacy in order to explore, with Dewey, the possibility of rethinking functional reading in the light of a democratic vision of education and schooling.
Premi sulle icone
![](http://www.bncf.firenze.sbn.it/img/logo-bncf.jpg)
a fianco dei nomi per visualizzare i libri scritti dall'autore
X
Opere monografiche dal catalogo BNCF
SICI: 2036-6981(2022)N. 1 (2022): ANNO XXV:1<73:LRLTED>2.0.ZU;2-X
Esportazione dati in Refworks (solo per utenti abilitati)
Record salvabile in Zotero
Biblioteche ACNP che possiedono il periodico