Autore: Benelli, Caterina
Titolo: La scuola come laboratorio di accoglienza. Un progetto-pilota di inclusione diffusa per alunni con disagio
Periodico: Studi sulla formazione
Anno: 2020 - Volume: N. 1 (2020): Anno XXIII - Fascicolo: 1 - Pagina iniziale: 123 - Pagina finale: 129

The theme of inclusion in our education system is at the center of the transformation process involving our society and its educational institutions. The school and the local network are called to promote integration projects for students with discomfort from the migration path for an inclusive and welcoming school and citizenship. The contribution analyzes an intervention project in a high density school of students of chinese origin and, in particular, of students who experience a discomfort of "social withdrawal".


Premi sulle icone a fianco dei nomi per visualizzare i libri scritti dall'autore



SICI: 2036-6981(2020)N. 1 (2020): ANNO XXIII:1<123:LSCLDA>2.0.ZU;2-3

Esportazione dati in Refworks (solo per utenti abilitati)

Record salvabile in Zotero

Biblioteche ACNP che possiedono il periodico
Le Biblioteche aderenti
foto biblioteca

Università degli studi [Macerata] : Dipartimento di Scienze dell'Educazione e della Formazione : Biblioteca
Piazzale Luigi Bertelli, 1 (Contrada Vallebona)
62100 - Macerata