Autori: Ranfagni, Silvia , Runfola, Andrea
Titolo: Rimanere consumatore per essere imprenditore. Sulle tracce di nuovi connotati della passione imprenditoriale
Periodico: Micro & macro marketing
Anno: 2018 - Volume: 81 - Fascicolo: 3 - Pagina iniziale: 463 - Pagina finale: 480

This paper investigates passionate consumption as potential engine of entrepreneurship. Specifically, its main aim is to identify the features of a passion that is born from passionate consumption and which then becomes entrepreneurial. This kind of passion preserves being a consumer in being entrepreneur without threatening the survival of the enterprise. It is therefore a passion that can link the practice of passion through consumption with the business. The empirical analysis proposes case studies of two emblematic firms for the topic under investigation.


Premi sulle icone a fianco dei nomi per visualizzare i libri scritti dall'autore



SICI: 1121-4228(2018)81:3<463:RCPEIS>2.0.ZU;2-C
Testo completo: https://www.rivisteweb.it/download/article/10.1431/91416
Testo completo alternativo: https://www.rivisteweb.it/doi/10.1431/91416

Esportazione dati in Refworks (solo per utenti abilitati)

Record salvabile in Zotero

Biblioteche ACNP che possiedono il periodico
Le Biblioteche aderenti
foto biblioteca

Università Politecnica delle Marche : Facoltà di Economia : Biblioteca Economico-giuridica-sociologica
Piazzale Raffaele Martelli, 8
60121 - Ancona