Autori: Daher, Liana Maria , Gamuzza, Augusto , Leonora, Anna Maria
Titolo: Bisogni e competenze degli insegnanti in una società multireligiosa. Oltre il progetto Multicultural Schools
Periodico: Scuola democratica : strategie educative e territorio
Anno: 2017 - Volume: 15 - Fascicolo: 3 - Pagina iniziale: 596

Multicultural Schools Erasmus+ Project aimed at examining in depth challenges and problems with cultural integration, starting from the strategic role of teachers, in five European countries (Italy, Poland, Belgium, Greece, and Spain). Very interesting issues emerged from the mixed-method research design: the qualitative and quantitative results stressed on issues concerning the role and the needs of teachers in social integration process of pupils, also underlining contradictory issues on religious matters. Starting from the MCS Project results, the paper aims at qualitative focusing on teacher's needs, challenges and best practices in promoting inter-religious dialogue.


Premi sulle icone a fianco dei nomi per visualizzare i libri scritti dall'autore



SICI: 1129-731X(2017)15:3<596:BECDII>2.0.ZU;2-J
Testo completo: https://www.rivisteweb.it/download/article/10.12828/88616
Testo completo alternativo: https://www.rivisteweb.it/doi/10.12828/88616

Esportazione dati in Refworks (solo per utenti abilitati)

Record salvabile in Zotero

Biblioteche ACNP che possiedono il periodico
Le Biblioteche aderenti
foto biblioteca

Consiglio Nazionale dei Dottori Commercialisti ed Esperti Contabili [Roma] : Biblioteca
Piazza della Repubblica, 59
00184 - Roma