Autore: Bertola, Giuseppe
Titolo: France's Almost Public Private Schools
Periodico: Labour
Anno: 2017 - Volume: 31 - Fascicolo: 3 - Pagina iniziale: 225 - Pagina finale: 244

This article uses a large and detailed dataset to characterize the enrollment and educational performance of regulated and subsidized French private schools. Individual ability reduces the probability of private secondary schooling. Structural models indeed find that both observable and unobservable initial ability matter less in private than in State schools for successful secondary school completion and access to tertiary education.


Premi sulle icone a fianco dei nomi per visualizzare i libri scritti dall'autore



SICI: 1121-7081(2017)31:3<225:FAPPS>2.0.ZU;2-Z

Esportazione dati in Refworks (solo per utenti abilitati)

Record salvabile in Zotero

Biblioteche ACNP che possiedono il periodico
Le Biblioteche aderenti
foto biblioteca

Università degli studi Europea di Roma - Ateneo Pontificio Regina Apostolorum : Biblioteca
Via degli Aldobrandeschi, 190
00163 - Roma