Autore: Mignosi, Elena
Titolo: L'esperienza formativa come opportunitĂ  di apprendimento organizzativo per la scuola
Periodico: Studi sulla formazione
Anno: 2012 - Volume: 15 - Fascicolo: 1 - Pagina iniziale: 53 - Pagina finale: 67

What are the most appropriate ways to activate changes in educational services in order to optimally answer to their institutional mandate in a complex society? This paper answers this question by adopting a organizational perspective that covers interconnected and coordinated learning processes, with all the actors of the educational system (pupils, teachers, parents, managers, administrative staff...) and, in a meta-level, of the system itself. After an excursus on the theories of the organization, useful information for making choices and conscious operational design in a systemic and ecological perspective are given.


Premi sulle icone a fianco dei nomi per visualizzare i libri scritti dall'autore



SICI: 2036-6981(2012)15:1<53:LFCODA>2.0.ZU;2-G
Testo completo: http://www.fupress.net/index.php/sf/article/download/11648/11070

Esportazione dati in Refworks (solo per utenti abilitati)

Record salvabile in Zotero

Biblioteche ACNP che possiedono il periodico
Le Biblioteche aderenti
foto biblioteca

Istituto di Studi sui Sistemi Regionali Federali e sulle Autonomie 'Massimo Severo Giannini' - ISSiRFA (CNR) : Biblioteca
Via dei Taurini, 19
00185 - Roma