Autore: Isidori, Maria Vittoria
Titolo: Principali criticitĂ  della pedagogia e della didattica dell'emergenza
Periodico: Studi sulla formazione
Anno: 2010 - Volume: 13 - Fascicolo: 1 - Pagina iniziale: 133 - Pagina finale: 142

The author, at the beginning of the essay, presents the specific area of research which is dealing with: a didactics dedicated to educational emergencies. Here are some keywords: humanitarian assistance, disaster, marginalization, spatial and temporal exclusion, extraordinary daily life, etc. We must build a kind of emotional and cognitive habitus to organize our lives in relation to otherness and difference and pedagogy may be a useful tool for the elaboration of experience and of error and to build educational relationships focused on the plurality.


Premi sulle icone a fianco dei nomi per visualizzare i libri scritti dall'autore



SICI: 2036-6981(2010)13:1<133:PCDPED>2.0.ZU;2-O
Testo completo: http://www.fupress.net/index.php/sf/article/download/10061/9299

Esportazione dati in Refworks (solo per utenti abilitati)

Record salvabile in Zotero

Biblioteche ACNP che possiedono il periodico
Le Biblioteche aderenti
foto biblioteca

Biblioteca Universitaria di Reggio Emilia
Via Allegri, 9
42100 - Reggio Emilia