Autori: Vieira Pizzi, Laura Cristina , Galeotti, Glenda
Titolo: Il curricolo multiculturale e le competenze di comunicazio- ne interculturale degli insegnanti: riflessioni a partire dal caso brasiliano
Periodico: Studi sulla formazione
Anno: 2014 - Volume: 17 - Fascicolo: 1 - Pagina iniziale: 219 - Pagina finale: 234

This article proposes a reflection on multicultural curriculum in Brazil and its implications in the relationship between education, identity and citizenship. From these considerations, the reflection continuies on the training of teachers working in multicultural contexts, with a specific focus on their intercultural communicative skills. The analysis relies, in particular, on the contributions of cultural and postcolonial pedagogical framework in which, from its origin in the Anglo-Saxon context, engage in unmask hegemonic tendencies of certain policies, models and educational practices, which for years have been prevailing in the contexts of formal education.


Premi sulle icone a fianco dei nomi per visualizzare i libri scritti dall'autore



SICI: 2036-6981(2014)17:1<219:ICMELC>2.0.ZU;2-Y
Testo completo: http://www.fupress.net/index.php/sf/article/download/15043/14069

Esportazione dati in Refworks (solo per utenti abilitati)

Record salvabile in Zotero

Biblioteche ACNP che possiedono il periodico
Le Biblioteche aderenti
foto biblioteca

Istituto Storico Bellunese della Resistenza e dell'Età Contemporanea
Piazza Mercato, 26
32100 - Belluno