Autore: Falconi, Sabina
Titolo: Il disagio in adolescenza: tra insuccesso scolastico e disincanto. Prospettive di inclusione nella scuola secondaria di secondo grado
Periodico: Studi sulla formazione
Anno: 2012 - Volume: 15 - Fascicolo: 1 - Pagina iniziale: 145 - Pagina finale: 162

Early in adolescence, biological changes in brain structure and connectivity within the brain interact with increased experience, knowledge, and changing social demands to produce rapid cognitive growth. The cognitive developments result in greater self-awareness, greater awareness of others and their thoughts and judgments, the ability to think about abstract, future possibilities, and the ability to consider multiple possibilities at once. The text shows why adolescence is a time of “thinking in a new key”, and how young people need the secondary school to resulting problems range from common alienation to self-destructive behavior.


Premi sulle icone a fianco dei nomi per visualizzare i libri scritti dall'autore



SICI: 2036-6981(2012)15:1<145:IDIATI>2.0.ZU;2-P
Testo completo: http://www.fupress.net/index.php/sf/article/download/11654/11075

Esportazione dati in Refworks (solo per utenti abilitati)

Record salvabile in Zotero

Biblioteche ACNP che possiedono il periodico
Le Biblioteche aderenti
foto biblioteca

Istituto di Ricerche sulla Popolazione e le Politiche Sociali (CNR) : Biblioteca
Via Palestro, 32
00185 - Roma