Autore:
Russo, Carlo Titolo:
Il posizionamento strategico delle aziende agricole italiane. Una mappa concettuale basata sui risultati del VI Censimento Generale dell'Agricoltura = The strategic positioning of Italian farms. A conceptual map applying data from the VI Agricultural CensusPeriodico:
Economia & diritto agroalimentareAnno:
2014 - Volume:
19 - Fascicolo:
1 - Pagina iniziale:
5 - Pagina finale:
35The paper uses data from the Italian VI Agricultural Census to describe the strategic positioning of Italian farms. A sequential algorithm applying multiple correspondence analysis and cluster analysis identifies 11 strategic profiles and four classification factors that are able to explain the key differences in the emerging strategies of Italian farms. The information is organized in semiotic squares and conceptual maps in order to provide a clear description of the current structure of Italian agriculture.
Premi sulle icone
a fianco dei nomi per visualizzare i libri scritti dall'autore
X
Opere monografiche dal catalogo BNCF
SICI: 1970-9498(2014)19:1<5:IPSDAA>2.0.ZU;2-R
Testo completo:
http://www.fupress.net/index.php/eda/article/download/14506/13485Esportazione dati in Refworks (solo per utenti abilitati)
Record salvabile in Zotero
Biblioteche ACNP che possiedono il periodico