Autori: Kruglanski, Arie W. , Presaghi, Fabio , Pierro, Antonio , Higgins, Tory E.
Titolo: "Modi" regolatori e stili di insegnamento
Periodico: Psicologia sociale
Anno: 2007 - Volume: 0 - Fascicolo: 1 - Pagina iniziale: 149 - Pagina finale: 166

Main objective of the present research is to investigate, in a sample of 188 Italian teachers, the relationship between locomotion and assessment regulatory mode orientations (Kruglanski et al., 2000) and teaching styles (Autonomy supportive vs. Controlling, Deci Abstracts 179 et al., 1981). Results showed the preference for teachers high (vs. low) in locomotion for an autonomy supportive teaching style, and the preference for teachers high (vs. low) in assessment for a more controlling style. These relationships were respectively mediated by teachers intrinsic and extrinsic motivation.


Premi sulle icone a fianco dei nomi per visualizzare i libri scritti dall'autore



SICI: 1827-2517(2007)0:1<149:"RESDI>2.0.ZU;2-J
Testo completo: http://www.mulino.it/ws/rwDirectDownload.php?doi=10.1482/24340
Testo completo alternativo: http://www.mulino.it/rivisteweb/scheda_articolo.php?id_articolo=24340

Esportazione dati in Refworks (solo per utenti abilitati)

Record salvabile in Zotero

Biblioteche ACNP che possiedono il periodico
Le Biblioteche aderenti
foto biblioteca

Istituto calabrese per la storia dell'antifascismo e dell'Italia contemporanea
Via P. Bucci C/o Biblioteca "E. Tarantelli"
87036 - Campus Arcavacata di Rende