Autore: Chegai, Andrea
Titolo: Duttilità e specificità di un modello didattico a destinazione universitaria
Periodico: Musica e storia
Anno: 2006 - Volume: 0 - Fascicolo: 3 - Pagina iniziale: 639 - Pagina finale: 648

The paper illustrates a "problem based" didactic approach. The piece of music is analysed in layers - perhaps even ignoring dramatic succession - by focussing first on the more intuitive and "external" aspects of the composition (the terminology reflects general characteristics of the various sections). Thence one arrives at the formal structure of the piece and finally at the function of text and music within the framework of an overall dramatic strategy. The presentation means that a didactic approach initially designed for first level university students can also be used with school pupils. Further areas of in depth study (perhaps not directly related to the actual piece of music itself, or perhaps involving issues of musical theory) will depend on the time available and upon the actual goals set.


Premi sulle icone a fianco dei nomi per visualizzare i libri scritti dall'autore



SICI: 1127-0063(2006)0:3<639:DESDUM>2.0.ZU;2-
Testo completo: http://www.mulino.it/ws/rwDirectDownload.php?doi=10.1420/27084
Testo completo alternativo: http://www.mulino.it/rivisteweb/scheda_articolo.php?id_articolo=27084

Esportazione dati in Refworks (solo per utenti abilitati)

Record salvabile in Zotero

Biblioteche ACNP che possiedono il periodico
Le Biblioteche aderenti
foto biblioteca

Istituto nazionale Ferruccio Parri. Rete degli Istituti per la storia della Resistenza e dell'età contemporanea [Milano] : Biblioteca
Via Federico Confalonieri 14
20124 - Milano