Autore: Grazzini, Lisa
Titolo: Istruzione, crescita e democrazia: le teorie delle complesse relazioni
Periodico: Politica economica
Anno: 2009 - Volume: 25 - Fascicolo: 2 - Pagina iniziale: 233

The aim of this paper is to analyse how the economic literature has examined the relationships arising among education, democracy, and growth. First, we present a brief survey of the three strands of research which have analysed in a separated way, the relationship between education and growth, democracy and growth, and education and democracy. Second, we present a sketch of the model by Bourguignon and Verdier (2000), as an example of a promising field of research which aims to study in a simultaneous way, the relationship among education, growth, and democracy.


Premi sulle icone a fianco dei nomi per visualizzare i libri scritti dall'autore



SICI: 1120-9496(2009)25:2<233:ICEDLT>2.0.ZU;2-K
Testo completo: http://www.mulino.it/ws/rwDirectDownload.php?doi=10.1429/30318
Testo completo alternativo: http://www.mulino.it/rivisteweb/scheda_articolo.php?id_articolo=30318

Esportazione dati in Refworks (solo per utenti abilitati)

Record salvabile in Zotero

Biblioteche ACNP che possiedono il periodico
Le Biblioteche aderenti
foto biblioteca

Istituto mantovano di storia contemporanea
Corso Garibaldi, 88
46100 - Mantova