Autori:
Giordano, Domenico ,
Antonucci, Maria Cristina Titolo:
La strategia della normalizzazione: la campagna elettorale social di Giorgia Meloni alle elezioni politiche del 2022Periodico:
Rivista di Digital PoliticsAnno:
2023 - Fascicolo:
1 - Pagina iniziale:
73 - Pagina finale:
96Giorgia Meloni’s electoral campaign on social issues as the leader of FdI distinguished her from her competitors by a fundamental strategy: videological normalization she managed to achieve this normalization for a party positioned to the far right by the means of pragmatism in the topicalization of politics and the simplification of electoral issues. At the same time, a strategy of leaderization and personalization, based on a gender-specific identity (mother, daughter, sister) constituted the second leverage for Meloni’s campaign on social networks; a campaign which always aimed at proposing viral contents to the social network users
Premi sulle icone
a fianco dei nomi per visualizzare i libri scritti dall'autore
X
Opere monografiche dal catalogo BNCF
SICI: 2785-0072 (2023)1<73:LSDNLC>2.0.ZU;2-K
Testo completo:
https://www.rivisteweb.it/download/article/10.53227/107477Testo completo alternativo:
https://www.rivisteweb.it/doi/10.53227/107477Esportazione dati in Refworks (solo per utenti abilitati)
Record salvabile in Zotero
Biblioteche ACNP che possiedono il periodico