Autore:
Bracci, Massimo
Titolo:
Scrittura filosofica a scuola: il dialogo socraticoPeriodico:
Bollettino della Società Filosofica ItalianaAnno:
2018 - Volume:
no - Fascicolo:
3 - Pagina iniziale:
77 - Pagina finale:
82The present text concerns philosophical writing at school. In the first section, the author starts with the reason to introduce such an activity. Then he focuses on the procedure to guide students in writing a simple Socratic dialogue through teamwork, with tasks and discussions designed to arrive at a shared understanding. In the end, the author upholds the importance of the learner being actively involved in the learning process, and the role of the instructors as facilitator. It is hoped this study will help illustrate the significance of philosophy as creative thinking.
Premi sulle icone
![](http://www.bncf.firenze.sbn.it/img/logo-bncf.jpg)
a fianco dei nomi per visualizzare i libri scritti dall'autore
X
Opere monografiche dal catalogo BNCF
SICI: 1129-5643(2018)NO:3<77:SFASID>2.0.ZU;2-5
Testo completo:
https://www.rivisteweb.it/download/article/10.23816/92268Testo completo alternativo:
https://www.rivisteweb.it/doi/10.23816/92268Esportazione dati in Refworks (solo per utenti abilitati)
Record salvabile in Zotero
Biblioteche ACNP che possiedono il periodico