Autore: Barrère, Christian
Titolo: La creazione di un nuovo mercato: il caso dello Champagne. Un approccio evolutivo
Periodico: Università degli studi di Torino. Dip. Di Economia e Statistica Cognetti de Martiis. EBLA. Working paper series
Anno: 2002 - Fascicolo: 3 - Pagina iniziale: 1

The paper uses evolutionary games to interpret building of legal inheritance, the protection of geographical indication system (French AOC system). It organizes a particular configuration of patent rights very favourable to Champagne industry. The paper focuses on strategic choices which lead to define a competition strategy, market segmentation by quality. It shows that, in this legal innovation process, the main target is not trade protection. The problem is, for great producers, to lock all producers in quality strategies.




Testo completo: http://www.eblacenter.unito.it/WP/3_WP_Ebla.pdf

Esportazione dati in Refworks (solo per utenti abilitati)

Record salvabile in Zotero
Nel rispetto della Direttiva 2009/136/CE, ti informiamo che il nostro sito utilizza i cookies. Se continui a navigare sul sito, accetti espressamente il loro utilizzo.