Autori: Pitzalis, Marco, Cappello, Gianna
Titolo: "Education as commons". Teorie e pratiche di ricerca e azione educativa per un nuovo 'avvenire collettivo'
Periodico: Scuola democratica : strategie educative e territorio
Anno: 2024 - Volume: 36 - Fascicolo: 3 - Pagina iniziale: 389 - Pagina finale: 409

This special issue of "Scuola Democratica" addresses the scientific, cultural, and political urgency of rethinking educational processes in a complex society. Its goal is to redefine their boundaries and critically examine the role of democratic participation within the public space of education. The articles explore the theme of education as 'commons' from diverse theoretical perspectives and research approaches, highlighting how the concept of 'educational commons' is not a unified paradigm but rather a plural and diversified field where various actors offer different responses to the challenges posed by neoliberal, atomising, and hyper-competitive logics.




SICI: 1129-731X(2024)36:3<389:"ACTEP>2.0.ZU;2-I
Testo completo: https://www.rivisteweb.it/download/article/10.12828/116204
Testo completo alternativo: https://www.rivisteweb.it/doi/10.12828/116204

Esportazione dati in Refworks (solo per utenti abilitati)

Record salvabile in Zotero

Biblioteche ACNP che possiedono il periodico
Nel rispetto della Direttiva 2009/136/CE, ti informiamo che il nostro sito utilizza i cookies. Se continui a navigare sul sito, accetti espressamente il loro utilizzo.