"

Autore
Di Bari, Cosimo

Titolo
Dal digital divide all’inclusione digitale: compiti pedagogici per ridurre le disuguaglianze sociali con le nuove tecnologie
Periodico
Studi sulla formazione
Anno: 2023 - Volume: N. 2 (2023): Anno XXVI - Fascicolo: 2 - Pagina iniziale: 207 - Pagina finale: 222

The spread of digital technologies in the daily lives of subjects has produced various transformations on the cultural, social and pedagogical levels: these transformations are often summarized schematically and risk producing "false myths." These include the idea that technologies represent, in themselves, useful tools capable of promoting inclusion. The paper reflects on the dangers of exclusion generated by the digital and the pedagogical challenges to be pursued to promote more conscious and more critical uses that can truly promote inclusion on a social level.



SICI: 2036-6981(2023)N. 2 (2023): ANNO XXVI:2<207:DDDADC>2.0.ZU;2-1

Esportazione dati in Refworks (solo per utenti abilitati)

Record salvabile in Zotero

Biblioteche ACNP che possiedono il periodico