Autore
Balzano, GennaroTitolo
Il ruolo del digitale a scuola dopo la pandemia. Verso una scuola 4.0Periodico
Studi sulla formazioneAnno:
2022 - Volume:
N. 2 (2022): Anno XXV - Fascicolo:
2 - Pagina iniziale:
87 - Pagina finale:
92The post-pandemic school receives the strong digital push as a dowry from the previous two years and is called upon to implement the integration of the new modes (digital and remote) of teaching/learning with classical schooling. A task that brings skills, roles, and places into play. At school, in the classroom, teachers are called to a close confrontation with digitization, a process, after the pandemic, that can no longer be procrastinated: the opportunity to bring to life a real 4.0 school.
SICI: 2036-6981(2022)N. 2 (2022): ANNO XXV:2<87:IRDDAS>2.0.ZU;2-3
Esportazione dati in Refworks (solo per utenti abilitati)
Record salvabile in Zotero
Biblioteche ACNP che possiedono il periodico