"

Autori
Bolzani, Daniela
Terzieva, Liliya
Luppi, Elena

Titolo
Assessment of transversal competencies in entrepreneurial education: a literature review and a pilot study
Periodico
Form@re (Online)
Anno: 2019 - Volume: 19 - Fascicolo: 2 - Pagina iniziale: 251 - Pagina finale: 268

The concept of entrepreneurial competencies is complex, comprising components that can be acquired and changed through experience, training and education (Man, Lau & Chan, 2002). The relevance of such competencies for education calls for a better understanding of two issues: (i) what such competencies are, and (ii) how they can be assessed. In fact, given the inherent complexity in defining entrepreneurial competencies as an umbrella term for different elements, there is a certain risk of ambiguous and non-unique conceptualizations of them (Chell, 2013; Mitchelmore & Rowley, 2010). In this paper we first carry out a literature review regarding the conceptualization and measurement of entrepreneurial competencies. In the second stage, we develop a set of tools to assess the competencies identified and carry out a pilot study on a sample of 60 students attending entrepreneurship education courses in five European countries. La valutazione delle competenze trasversali nella formazione all’imprenditorialitàIl concetto di competenze imprenditoriali è complesso e comprende componenti che possono essere acquisite e implementate attraverso l’esperienza, la formazione e l’istruzione (Man, Lau & Chan, 2002). La rilevanza delle competenze imprenditoriali per le politiche di istruzione e formazione richiede una migliore comprensione di due questioni: (i) l’identificazione di tali competenze e (ii) la valutazione delle stesse (Chell, 2013; Mitchelmore & Rowley, 2010). Questo lavoro presenta un’analisi della letteratura riguardante la concettualizzazione e la misurazione delle competenze trasversali legate all’imprenditorialità, una serie di strumenti che sono stati individuati per valutare le competenze identificate e uno studio pilota su un campione di 60 studenti universitari coinvolti in corsi di formazione all’imprenditorialità in cinque paesi europei.



SICI: 1825-7321(2019)19:2<251:AOTCIE>2.0.ZU;2-J
Testo completo: http://www.fupress.net/index.php/formare/article/download/25114/22812

Esportazione dati in Refworks (solo per utenti abilitati)

Record salvabile in Zotero

Biblioteche ACNP che possiedono il periodico