"

Autore
Russo, Carlo

Titolo
Il posizionamento strategico delle aziende agricole italiane. Una mappa concettuale basata sui risultati del VI Censimento Generale dell'Agricoltura = The strategic positioning of Italian farms. A conceptual map applying data from the VI Agricultural Census
Periodico
Economia & diritto agroalimentare
Anno: 2014 - Volume: 19 - Fascicolo: 1 - Pagina iniziale: 5 - Pagina finale: 35

The paper uses data from the Italian VI Agricultural Census to describe the strategic positioning of Italian farms. A sequential algorithm applying multiple correspondence analysis and cluster analysis identifies 11 strategic profiles and four classification factors that are able to explain the key differences in the emerging strategies of Italian farms. The information is organized in semiotic squares and conceptual maps in order to provide a clear description of the current structure of Italian agriculture.



SICI: 1970-9498(2014)19:1<5:IPSDAA>2.0.ZU;2-R
Testo completo: http://www.fupress.net/index.php/eda/article/download/14506/13485

Esportazione dati in Refworks (solo per utenti abilitati)

Record salvabile in Zotero

Biblioteche ACNP che possiedono il periodico