"

Autore
Nazzaro, Antonio

Titolo
Su un percorso AS-L di Economia, Filosofia e Matematica supportato da Moodle per gli istituti tecnico-economici
Periodico
Bollettino della Società Filosofica Italiana
Anno: 2019 - Volume: no - Fascicolo: 1 - Pagina iniziale: 79 - Pagina finale: 94

The author, an e-learning researcher and computer science teacher, discusses an educational path within the context of "Alternanza Scuola Lavoro'' (AS-L, i.e. work-related learning). This proposal involves Economics, Mathematics and Philosophy as a means to support the teaching of Computer Science, Economics, Law and Mathematics in the upper classes of a vocational technical high school. According to the welfare economy and collective intelligence, the strategic choice falls on a blended course via Moodle, by which each participant gets one hundred hours of AS-L.



SICI: 1129-5643(2019)NO:1<79:SUPADE>2.0.ZU;2-4
Testo completo: https://www.rivisteweb.it/download/article/10.23816/93475
Testo completo alternativo: https://www.rivisteweb.it/doi/10.23816/93475

Esportazione dati in Refworks (solo per utenti abilitati)

Record salvabile in Zotero

Biblioteche ACNP che possiedono il periodico