Autore
Nazzaro, AntonioTitolo
Su un percorso AS-L di Economia, Filosofia e Matematica supportato da Moodle per gli istituti tecnico-economiciPeriodico
Bollettino della Società Filosofica ItalianaAnno:
2019 - Volume:
no - Fascicolo:
1 - Pagina iniziale:
79 - Pagina finale:
94The author, an e-learning researcher and computer science teacher, discusses an educational path within the context of "Alternanza Scuola Lavoro'' (AS-L, i.e. work-related learning). This proposal involves Economics, Mathematics and Philosophy as a means to support the teaching of Computer Science, Economics, Law and Mathematics in the upper classes of a vocational technical high school. According to the welfare economy and collective intelligence, the strategic choice falls on a blended course via Moodle, by which each participant gets one hundred hours of AS-L.
SICI: 1129-5643(2019)NO:1<79:SUPADE>2.0.ZU;2-4
Testo completo:
https://www.rivisteweb.it/download/article/10.23816/93475Testo completo alternativo:
https://www.rivisteweb.it/doi/10.23816/93475Esportazione dati in Refworks (solo per utenti abilitati)
Record salvabile in Zotero
Biblioteche ACNP che possiedono il periodico