Autore:
Ceruti, Mauro Titolo:
La scuola e le sfide della complessità Periodico:
Studi sulla formazioneAnno:
2017 - Volume:
20 - Fascicolo:
2 - Pagina iniziale:
0The fragmentation of knowledge, information and experience is a major obstacle to formulating and understanding the problems. Therefore, integrating what is frag-mented is an unavoidable educational challenge. Pursuing the integration of knowledge and experience is a main cultural challenge for school education. The aim is to foster a complex, multi-dimensional knowledge, which is appropriate to deal with the complexity and multi-dimensionality of objects of knowledge and problems characterizing the new global human condition.
Premi sulle icone
a fianco dei nomi per visualizzare i libri scritti dall'autore
X
Opere monografiche dal catalogo BNCF
SICI: 2036-6981(2017)20:2<0:LSELSD>2.0.ZU;2-5
Testo completo:
http://www.fupress.net/index.php/sf/article/download/22165/20557Esportazione dati in Refworks (solo per utenti abilitati)
Record salvabile in Zotero
Biblioteche ACNP che possiedono il periodico